Flygresan och välkomnandet

Från att jag vaknade kl 5 igår känns det som att dagen bara rusat förbi. Det blev en liten frukost bestående av två knäckebrödsmackor.. Vi slängde ner det sista i väskan och började röra oss mot Arlanda. Självfallet var det en jäkla djungel att bara hitta vart man skulle checka in bagaget och få sin biljett. Men efter lite letande hittade vi rätt, de var egentligen fel men hon i disken tog väskan i alla fall. Sedan på väg tillbaka mot ingången till taxfree såg jag en annan kille med sts ryggsäck och förstod att det var Rasmussen som jag skulle åka med. Jag jag passade på att hugga tag i honom innan vi gick in. Det kändes lite tungt att gå ifrån en gråtande mor men jag tror pappa tar han om henne. Flygresan gick förövrigt väldigt bra. Ner till London var inga problem, vi va lite kost på flygplatsen först men en biljettinspektör förklarade vägen och vi fick ta bussen till andra sidan flygplatsen. Väl framme där vi skulle vara åt vi lite och kollade i affärer. Det långa flyget till Chicago tog sin lilla tid men det kändes absolut inte som 8 timmar. På Chicago fick vi stå i världens längsta kö för alla som inte va amerikanska medborgare. Vi som trodde vi skulle ha en massa tid att äta ordentligt då det stod 4 timmar väntetid blev lite smått besvikna när vi efter 3 timmar var klara med den långa kön. Frukt och vatten blev kvällens middag. Väl framme i flint stod värdfamiljen och väntade. De tog en bilder på oss och frågade om allt gått bra. Jag nu ligger jag här i sängen och skriver detta, jätte nervös inför min första skoldag. Jag lovar att lägga upp bilder snarast. Ska bara överleva första dagen.